2024.04.08
(2024.3.10 更新)
OHLを応援してくださる皆様へ
いつもOHLへの温かい応援、誠にありがとうございます。
全てのファンの皆さまに安心・安全・快適に過ごせる環境作りのため、以下の事項をお知らせさせて頂きます。
著作権・肖像権について
グループ、メンバーのそれぞれの著作権・肖像権は、株式会社OHL並びに所属レーベル1HUNDRED MUSICが管理をしております。管理している著作物については、著作権法や私的使用の範疇に限ってご利用いただくことが可能です。したがって、グッズなどの自主作成に関しまして個人的に楽しむことは差し支えございませんが、作成物を第三者に販売・頒布する行為はお控えください。
以下の場合におきましては、引き続き使用の許可をさせて頂きます。
・アーティストを応援することを目的として、アーティストの写真やグループのロゴ等をSNSのプロフィール画像・ヘッダー等で利用する場合、またSNSに投稿すること。
※パブリシティ権を侵害しないものに限ります。
応援広告について
応援広告の掲載をご希望される方は、こちらのお問い合わせフォーム or 株式会社OHL サポートメール (support@onehundredliminal.co.jp) までご申請ください。
お手紙(メッセージ)・プレゼントについて
◼️全メンバー共通で、個人SNSのDM(ダイレクトメッセージ)は事務所及びスタッフ管理とし、内容に個人情報・連絡先・スパム等のリスクがないと判断されたもののみ各メンバーへ共有されます。なお、原則メンバーからのメッセージ送信は行いませんのであらかじめご了承ください。
◼️プレゼントは原則、メンバーへ直接お渡しは出来ません。
◼️会場へお持ち頂く場合は、【メンバー宛名・ご自身のお名前】をわかるようにした状態で、
プレゼントボックス(会場内に設置されている場合)、又はOHLスタッフへお渡しください。
※プレゼント物・メッセージにおきましては、不適切と判断した場合メンバー本人へお渡し、お伝えできない可能性がございますので予めご了承ください。
▼プレゼントNGなもの
・現金・金券・食事券・記念硬貨、その他割引券
・開封済みのもの
・危険物 ※火薬、花火、刃物
・電気機械器具 ※電化製品、記録媒体、電気電池で動作するもの
・動物、植物(植木、スタンドフラワー、フラワーアレンジメント、花束、ブリザードフラワー、ドライフラワー、ハーバリウム等)、虫などの生き物
・生もの
・その他不適切と判断されるもの
[プレゼント・ファンレター送付宛先]
〒151-0053 東京都渋谷区代々木4-32-1 トーシンビルミレニアム6F
OHL(メンバー名)宛
ライブ会場でグッズの使用について
公式グッズは会場での物販、またオンラインストア(1HUNDRED STORE)にて販売しております。ライブ時にはOHL OFFICIAL GOODSをぜひご使用ください。また現状は、公式グッズ以外の物を応援を目的としてご使用いただいても問題ございません。但し共通して周囲のお客様にご配慮いただいた上での使用をお願いいたします。
※公演中、周りのお客様のご迷惑になる範囲での使用はご遠慮ください。両手を左右に激しく振る、回転する、腕を振り回す、上半身を反らすなど過激な応援行為は、周りのお客様へのご迷惑や怪我、トラブルの原因となりますのでご注意下さい。
※また、原則ご自分の胸の高さより上に掲げて使用することはお控え頂きますようお願いいたします。(ペンライト、リングライトを除く)
ライブ・イベント時の録音、録画、撮影について
ライブ・イベント時の写真や映像の撮影及び音声の録音、ウェブやSNS上への写真や音声の投稿、映像のアップロードなどは許可をしている状況下を除き、原則禁止とさせて頂きます。
ライブ・イベント時のルールやマナーについて
・演奏、開演中におけるご声援は演出効果の向上、またメンバーのパフォーマンス力の向上にも繋がります。是非お願いいたします。但し、演奏中の携帯電話の操作ならびにMC中の私語等は演出の妨げとなりますのでお控えください。
・大きな荷物はあらかじめコインロッカーなどをご利用の上、ご来場ください。
・スタンドフラワー等のスペースを要する応援グッズは原則お引き受けできかねます。あらかじめご了承ください。
・座席の確保に関しましては以下の事項をお守りください。
指定席 : 指定席チケットをお持ちの方はチケットに記載されている席番号の場所でご観覧ください。指定された座席番号以外での場所で観覧することは禁止となります。
自由席 : 入場順の場合、先にご入場された方が後からご入場いただく方の場所を取る行為はご遠慮ください。また、やむを得ない場合を除き、座席にお荷物を長時間放置する行為も通行の妨げとなりますのでお控えください。
※スタッフがご本人確認やチケット内容を確認させて頂く場合がございます。
・メンバーへの誹謗中傷、また他のお客さまが気分を害する可能性のある発言や行為はいかなる理由がある場合でも固く禁止いたします。
・会場・イベント施設内およびその周辺でチケットやグッズ等の転売・交渉は禁止とさせて頂きます。
・弊社主催でないライブ・イベントに関しましては原則、ルールや規約等も該当するライブ・イベントのものに準拠いたします。但し、過度なご迷惑行為等が見受けられた際は弊社スタッフよりお声がけ頂く場合がございます。また主催者側の判断により内容が急きょ変更となる場合がございますので、あらかじめご了承ください。
※ライブイベント及びグッズ販売に関する詳細ページはこちら
チケットの転売行為等について
チケットを高額転売することは、チケット販売業者の規約やその他法律で禁止されています。チケットの購入代理業者等が関与してのご購入も禁止となります。
入場時に身分証明書を確認させていただく場合のため、ライブ・イベントには身分証明書をご持参ください。上記の行為があると判断された場合は、入場をお断りする場合がございます。
また既に入場している場合にはご退場いただく場合がございます。あらかじめご了承ください。
その他の大切なお願い
出待ちや追っかけ、無断での写真撮影、ライブ公演中以外で大声を発するなどの行為は他のお客さまや公共機関・施設等への迷惑となるだけではなく、皆さまご自身のトラブルや大きな事故に繋がる原因ともなりますので、おやめください。
アーティストとスタッフ、皆さまの安全の為、必ずお守りいただきますようご理解とご協力のほどお願い申し上げます。
また上記の違反行為を見掛けられた場合などにおきまして、口頭上やSNS上を問わず、お客さまご自身で他のお客さまや団体等に対してご指摘、また誹謗中傷する行為は思わぬトラブルに発展する可能性があるほか、OHL全体のイメージの低下に繋がるおそれもございますので、お控え頂きますようお願いいたします。
記載内容以外にも、所属アーティストや、他のお客さま(他グループを応援する方含む)および弊社スタッフに対しての誹謗中傷、迷惑行為があったと判断される場合におきましては該当のお客さまの弊社所属のアーティストが出演するライブ、イベント等へのご参加を永久的に禁止とさせて頂く場合がございます。
もしお気づきの点があった場合には、株式会社OHL サポートメール (support@onehundredliminal.co.jp) までご連絡頂けますと幸いです。
(※特殊文字や連続したピリオド、先頭or末尾に記号が入ったメールアドレスからのご連絡は受信、返信ができない場合がございます。)
関係する全ての皆様にいつでも快適に、そして安心して楽しんで頂けるような「ピースの輪」の広がる環境づくりのため、ご理解とご協力をよろしくお願い申し上げます。
株式会社OHL
〈English〉
To all the fans supporting OHL
Thank you very much for your warm support towards OHL.
In order to create an environment where all fans can feel safe, secure, and comfortable, we would like to inform you of the following matters:
Copyright and Image Rights:
The copyrights and portrait rights of each group and member are managed by OHL Inc. and its affiliated label, 1HUNDRED MUSIC. The use of copyrighted materials that we manage is allowed only within the scope of copyright law and private use. Therefore, it is acceptable to create your own goods for personal enjoyment, such as fan-made merchandise. However, please refrain from selling or distributing such creations to third parties.
The following cases will continue to be permitted:
- Using artist photos, group logos, or other similar materials as profile pictures or headers on social media platforms for the purpose of supporting the artist, as well as posting them on social media.
*Please ensure that these actions do not infringe upon publicity rights.
Regarding Support Advertisements:
If you wish to place a support advertisement, please submit your request through the inquiry form or contact OHL Support at support@onehundredliminal.co.jp.
Regarding Letters/Messages and Gifts:
- Individual member's SNS direct messages are managed by staff of OHL.
- As a general rule, gifts cannot be directly handed to the members.
- If you wish to bring gifts to a live performance, please hand them over to the present box located at the venue or to OHL staff, ensuring that they are clearly labeled with the member's name and your own name.
*Please note that if messages or gifts are deemed inappropriate, there is a possibility that they may not be delivered to the members.
▼Prohibited Gift Items:
- Cash, gift certificates, meal vouchers, commemorative coins, or any other discount tickets
- Opened items
- Dangerous items such as explosives, fireworks, or sharp objects
- Electrical appliances, recording media, or items operated by batteries
- Living things such as animals, plants (potted plants, stand flowers, flower arrangements, bouquets, preserved flowers, dried flowers, herbarium, etc.), or insects
- Perishable items
- Any other items deemed inappropriate
[Address for Sending Gifts/Fan Letters]
OHL (member's name)
Toshinbuilding millennium F6, 4-32-1 Yoyogi, Shibuya-ku, Tokyo 151-0053, Japan.
Regarding the Use of Goods at Live Venues:
Official goods are sold at the venue during performances and through the online store (1HUNDRED STORE). Please use OHL OFFICIAL GOODS during live performances. Currently, it is also acceptable to use non-official goods for the purpose of support. However, please use them considerately around other customers.
*Please refrain from using goods in a way that may cause inconvenience to surrounding customers during the performance. Avoid extreme support actions such as vigorously swinging both arms from side to side, spinning around, swinging arms, or arching the upper body, as these may cause discomfort, injury, or trouble to others.
*Also, please refrain from raising goods higher than your own chest level as a general rule. (Except for penlights and ring lights)
Regarding Recording, Photography, and Posting During Live Events:
Unless specifically permitted, recording videos or audio, taking photos, and posting them on the web or on social media during live events are generally prohibited.
Rules and Etiquette During Live Events:
- Your support and cheering during performances and the start of the event can enhance the overall experience and improve the members' performance. We kindly ask for your cooperation. However, please refrain from using your mobile phone or engaging in private conversations during performances or MC segments, as they may disrupt the overall atmosphere.
- Please use coin lockers or similar facilities to store large belongings before entering the venue.
- As a general rule, we are unable to accept support goods that require a significant amount of space, such as stand flowers. Please kindly understand in advance.
- Regarding seat arrangements, please follow the guidelines below:
- Assigned Seats: If you have an assigned seat ticket, please sit in the designated seat indicated on your ticket. It is strictly prohibited to occupy any other seat that is not assigned to you.
- General Admission (Free Seating): When entering on a first-come-first-served basis, please refrain from reserving seats for others after you have already entered. In addition, except when necessary, please avoid leaving your belongings on seats for an extended period, as it may obstruct the passage.
※ Our staff may check your identification or ticket details at any point.
- Any form of slander or derogatory remarks towards the members, as well as any behavior or comments that may disturb the mood of other customers, is strictly prohibited, regardless of the circumstances.
- Reselling or negotiating tickets, goods, or other items within the venue or around the event facility is strictly prohibited.
- Regarding live events not organized by our company, we generally adhere to the rules and regulations set by the respective event organizers. However, if excessive nuisance behavior is observed, our staff may contact you. Please note that the content may be subject to last-minute changes at the discretion of the event organizer.
* For more details regarding "live events and merchandise sales", please visit this page.
Regarding ticket resale:
Ticket resale at inflated prices is prohibited by the terms and conditions of ticket vendors and other applicable laws. Purchases made through ticket proxy services are also prohibited. Please bring your identification documents for verification purposes at the time of entry. If such violations are detected, entry may be denied or you may be asked to leave if already inside the venue. We appreciate your understanding in this matter.
Other important requests:
Activities such as waiting for artists, chasing after them, unauthorized photography, and making loud noises outside of live performances not only cause inconvenience to other customers and public institutions/facilities but can also lead to personal conflicts or major accidents. Please refrain from engaging in such behavior.
For the safety of artists, staff, and everyone involved, we kindly ask for your understanding and cooperation. Additionally, if you witness any violations or similar incidents, please avoid personally addressing or defaming individuals, whether orally or on social media. Such actions may lead to unexpected trouble and tarnish the overall image of our company.
In cases where offensive actions, harassment, or nuisance behavior towards affiliated artists, other customers (including those supporting other groups), or our staff are identified, we reserve the right to permanently ban the respective individuals from participating in live events or any other activities involving our artist(s).
If you notice anything of concern, please contact the support email of OHL Inc. (support@onehundredliminal.co.jp).
We appreciate your understanding and cooperation in creating an environment where everyone involved can enjoy and have a comfortable and secure experience, fostering a sense of unity within the "PIECE" community.
OHL Inc.